This site has limited support for your browser. We recommend switching to Edge, Chrome, Safari, or Firefox.

100% tilfredshedsgaranti –– 60 dages returret

Levering 34 kr –– 1-3 hverdage

På lager –– Klar til levering

Use coupon code WELCOME10 for 10% off your first order.

Cart 0

Congratulations! Your order qualifies for free shipping You are 100 kr away from free shipping.
No more products available for purchase

Products
Pair with
Subtotal Free
Shipping, taxes, and discount codes are calculated at checkout
svh here

Sådan spiller i Pundit

QUICKSTART REGLER

Kom i gang med at spille på 3 minutter

Vælg fem kategorier at dyste i og flip en mønt.

Placér hver af de fem valgte kategoriers kort i de fem rum i æsken. Det holder som vider møntkastet, vælge tre kategorier, taberen vælger to.

Anføreren starter med fodbolden.

Det angribende hold bevarer boldbesiddelsen, hvis de svarer rigtigt og kan vælge enten at aflevere bolden frem ad banen til den næste spiller eller trække et Taktikkort. Ved forkert svar vinder modstanderen bolden og sætter spillet igang fra Anføreren.

Angriberen scorer målene.

Svarer det angribende hold rigtigt, mens Angriberen har bolden ved sine fødder er der mål! Det er ogå muligt at score fra Straffesparkspletten ved hjælp af et Taktikkort.

En kamp varer 45 minutter.

Når tiden er gået, kan det angribende hold spille sit angreb færdigt. Her i tillægstiden er Taktikkort ikke tilladt.

SPILLEMANUAL

GRØNSVÆRENS REGLER

SPILLETS START

Fordel jer på to hold og slå plat og krone om hvem der starter!

SPØRGSMÅLSKATEGORIER
På skift vælger hvert hold, hvilke spørgsmålskategprier der skal dysstes i. Vinderen af møntkastet vælger tre kategorier, mens det tabende hold vælger to. Idet man vælger en kategori, skal holdet også bestemme, hvilken sværhedsgrad den givne kategori skal have i løbet af spillet.

Placér kategorierne i de fem nummerede rum i boksen.

KICKOFF
Holdet som vinder møntkastet, starter med fodbolden ved Anføreren.

PRO TIP

Vælg 'svær' for de kategorier du er stærkest i. Taktisk putter det ekstra pres på din modstander, da de også skal svare på disse spørgsmål.

SPILLETS GANG

Ved hver tur stilles det angribende hold et spørgsmål fra en af de valgte kategorier. Svares der rigtigt afleveres bolden frem ad banen fra spiller til spiller – mens det angribende hold bevarer boldbesdiddelsen.

SPØRGSMÅLSTERNINGEN
Ved begyndelsen af det sngribende holds tur kastes Spørgsmålsterningen for at afgøre, hvilket spørgsmål holdet skal besvare. Hver side på terningen svarer til en af de fem kategorier, der valgtes i starten af spillet.

Slås den sjette side med PUNDIT-fodboldeb, må det angribende hold frit. vælge, hvilken af de fem kategorier de vil besvare.

Det angribende hold læser sine egne spørgsmål højt.

FODBOLDEN
Det angribende hold er altid det boldbesiddende hold. Ved et rigtigt svar bevarer det angribende hold boldbesiddelse og flytter bolden fremad banen mod mål. Ved forkert svar taber det angribende hold boldbesiddelsen og skal nu forsvare.

Ved hvert rigtigt svar kan det angribende hold enten flytte bolden et ryk frem ad banen (for eksempel fra Fløjspilleren til 10'eren) eller de kan trække et Taktikkort.

BOLDEROBRING
Efter der svares forkert på et spørgsmål overtager det forsvarende hold bolden. Oftest vil bolden skulle sættes i gang af Anføreren – dog kan Taktikkort spille en rolle her, så lær dem godt at kende.


MÅLSCORING
Angribere scorer mål i fodbold – ikke forsvarsspillere - i hvert i PUNDIT. Derfor, når Angriberen har bolden kan det angribende hold score ved at svare rigtigt. Men hver opmærksom på Taktikkortene, da de både kan spilles til fordel for det angribende og det forsvarende hold.

PRO TIP

Saml Taktikkort tidligt i spillet, da det vil gøre dig i stand til at påvirke modstanderens opspil, når de har bolden samtidig med, at det omvendt kan booste jeres egne angrebsmuligheder.

SPILLETS AFSLUTNING

En Punditkamp varer 45 minutter. Det hold med flest mål, når slutfløjten lyder, vinder! Naturligvis, kan en kamp også ende uafgjort – men ærligt talt har vi aldrig endt en aften uden at kåre de ægte Pundits! Vi spiller bare igen.

TILLÆGSTIDEN
Når stadionuret rinder ud, må holdet i boldbesiddelse færdiggøre deres angreb og se om de kan score et sidste mål. Det er ikke tilladt at bruge Taktikkort i tillægstiden – hverken for det angribende eller forsvarende hold.

PRO TIP

Ægte 'Pundits' vinder respekt ved at flexe deres fodboldviden og ikke ved at trække tiden. Værn om dit omdøme og agér som Morten Olsen ville gøre det – hvis svaret ikke kommer til dig giv turen videre til modstanderen.

Overlist modstanderen med taktiske genistreger

Taktikkort kan vende op og ned på kampen - og de kan bruges af både det angribende og det forsvarende hold.